نکاتی برای فیلمبرداری در باران

نکاتی برای فیلمبرداری در باران

مشاهده لینک ها دانلود :

فیلمبرداری در باران قطعا یک چالش است، اما گاهی اوقات ضروری است. نکاتی برای فیلمبرداری در باران

نکاتی برای فیلمبرداری در باران
. از این نکات و ترفندها استفاده کنید تا عکس های بارانی خود ارزش تلاش را داشته باشند.
ایجاد باران یکی از سخت ترین کارهایی است که می توانید در یک عکس انجام دهید.

متوجه خواهید شد که در اکثر کتاب‌های فیلمسازی، نویسندگان مختلف همیشه می‌گویند که اگر می‌توانید صحنه‌ای را که شامل باران است به آب و هوای عادی تغییر دهید، این کار را انجام دهید. بنابراین، فیلمبرداری از باران چقدر سخت است؟ چند عامل وجود دارد که وارد عمل می شود.

آیا تا به حال سعی کرده اید در باران فیلم بگیرید و متوجه شده اید که آنقدرها هم عالی به نظر نمی رسد؟ به نظر می رسید که فقط یک دوش سبک است، اما در محل، شما تا حد استخوان خیس شده اید؟

دنباله ویدیوی بالا را بررسی کنید. این نمایی از فیلم کوتاه من است که همین چند هفته پیش گرفته شده است. شخصیت خیس به نظر می رسد، آب باران روی گیاهان وجود دارد، و می توانید ببینید که آسمان خاکستری است. من همچنین می توانم دلیل خیس شدن پشت دوربین را نیز به حساب بیاورم. با این وجود، شما نمی توانید باران را در ترکیب ببینید. فقط شبیه یک اسپری مه آلود آب است. در واقع، باران نسبتاً شدید بود.

در طرح زنده جیمی کیمل در زیر، او خبرنگاران کالیفرنیایی را به دلیل پوشش باران مورد تمسخر قرار می دهد - اما مهمتر از آن، توجه داشته باشید که در طول گزارش های خبری مختلف به سختی می توانید باران را ببینید.

این به دو چیز بستگی دارد - اندازه باران و زاویه شاتر. قطرات باران، حتی در هنگام بارندگی متوسط، اغلب برای دوربین بسیار کوچک و شفاف هستند. وقتی زاویه شاتر 180 درجه را در نظر بگیرید، اشیایی که به سرعت حرکت می کنند مانند قطرات باران چیزی جز تاری نمی شوند.

برای ثبت باران چه کاری می توانید انجام دهید؟

اگر در حال عکاسی از یک فیلم مستند هستید و نمی توانید آن را صجنه سازی یا بازسازی کنید - و باران در ترکیب بندی ضروری است - می توانید به کاهش زاویه شاتر (افزایش سرعت شاتر) نگاه کنید. سرعت شاتر بیشتر به فریم‌ها وضوح بیشتری می‌دهد و می‌توانید باران را با جزئیات بسیار بیشتری ببینید.

همانطور که در بالا مشاهده شد، یانوش کامینسکی به طور خلاقانه ای از این موضوع در Saving Private Ryan استفاده کرد. اگرچه زاویه شاتر 45 درجه یک انتخاب اصلی برای تهاجمی‌تر جلوه دادن خشونت جنگ بر روی صفحه بود، عناصر جزئی مانند آب و خاک با جزئیات بیشتری ثبت شدند.

با این حال، هنوز هم سطح عظیمی از باران را که در فیلم ها می بینید، به شما نمی دهد. این به این دلیل است که باران واقعی هرگز نخواهد آمد. بیشتر باران در فیلم ها مصنوعی است.

انواع مختلفی از ماشین‌ها برای این منظور وجود دارد، از دکل‌های بارانی متصل به جرثقیل که می‌توانند خیابان شهر را خیس کنند تا عصای بارانی که می‌تواند توسط یک نفر کار کند. اینها قطرات آب بسیار بزرگتری تولید می کنند (و با سرعت بیشتری) که به دوربین کمک می کند باران را با شاتر 180 درجه بگیرد.

اکثر شهرهای بزرگ شرکت‌هایی دارند که می‌توانند چنین دکل‌هایی را تامین کنند، اما احتمالاً هزینه‌های اضافی را برای استخدام خدمه شرکت برای کار با ماشین‌آلات به همراه خواهند داشت. اگر بودجه شما در حال کاهش است، همیشه می توانید در YouTube برای آموزش ساخت دستگاه بارانی خود جستجو کنید. این یکی از تام آنتوس است.

نورپردازی برای باران
استفاده از دکل باران تنها اولین بخش از باران تیراندازی است. یکی از بزرگترین کارهایی که انجام می شود، نورپردازی است. اگر باران را از بالای صحنه (پشت دوربین) روشن کنید، نشان داده نمی شود - باران باید از پشت روشن شود. فیلمبرداری صحنه باران در شب به این عنصر کمک می کند.

چند جزء کلیدی وجود دارد که باید قبل از عکاسی نهایی کنید.

مطمئن شوید که نور خیلی شدید و نزدیک به لبه قاب نباشد. یک نور واقعاً سخت باعث می شود که باران مصنوعی به نظر برسد.
به همان اندازه مهم است که مطمئن شوید نوری که باران را روشن می کند پشت بازیگران را روشن نمی کند. این می تواند به عنوان نور خورشید درک شود و برای یک عکس بیرونی در یک روز بارانی بسیار عجیب به نظر می رسد.
با ذکر تابش آفتاب به یکی از مهم ترین جنبه ها می رسیم. ذکر این نکته ضروری است که استفاده از هر سیستم بارانی در یک روز آفتابی، توهم روز بارانی بودن آن را کاملا از بین می برد. همانطور که ناظر جلوه‌های ویژه کریس کوربولد در ویدیوی Inception BTS می‌گوید: «عکسبرداری از صحنه‌های بارانی در نور روز یک روش معمولی نیست.»

کار کردن با پیکربندی عکسبرداری برای به تصویر کشیدن نور ابری، سخت ترین چالش همه آنها خواهد بود. والی پیستر، فیلمبردار برنده جایزه اسکار، تجربه خود را از کار در آفتاب ظهر در فیلم Inception به اشتراک گذاشت:

فیلمبرداری در باران:

ابتدا ایمنی
هنگام عکاسی در باران، آب به ناچار به همه جا سرازیر می شود. هنگامی که تجهیزات روشنایی و سایر وسایل الکترونیکی در اطراف محل پراکنده می شوند، خطر ایمنی قابل توجهی را به همراه دارد.

در کتاب Cinematography: Theory and Practice (یکی از کتاب های توصیه شده PremiumBeat برای فیلمسازان)، نویسنده و فیلمساز بلین براون می گوید که هنگام کار با باران مصنوعی اقدامات احتیاطی زیر را رعایت کنید.

همه کانکتورها، به خصوص کانکتورهای توزیع را روی جعبه های سیب از روی زمین بلند کنید. آنها را در پلاستیک بپیچید و با چسب ببندید. از نوار برق استفاده کنید، زیرا نوار گافر در برابر آب مقاومت نمی کند.
هر چیزی را که می توانید زمین کنید.
کلاه های بارانی را روی همه چراغ ها بگذارید. از لنزهای همه چراغ های بزرگ محافظت کنید. آب روی عدسی داغ با احتمال بیرون زدن شیشه آن را خرد می کند.
قفسه های تجهیزات و سایر تجهیزات یدکی را با پلاستیک سنگین بپوشانید.
اعضای خدمه باید هنگام کار با تجهیزات الکتریکی کفش های عایق بپوشند و روی تشک های لاستیکی بایستند.
تمام قوانین ایمنی برق را به صورت مذهبی رعایت کنید.

 

.
لینک های نکاتی برای فیلمبرداری در باران با کیفیت Full HD و لینک مستقیم دانلود
راهنمای دانلود :
در گوشی های اندروید از برنامه adm جهت دانلود فیلم استفاده کنید ( کافه‌بازار | مستقیم)
در گوشی ios از برنامه Documents جهت دانلود فیلم استفاده کنید (آیتیونز)
در کامپیوتر از برنامه Flash Get یا idm جهت دانلود فیلم استفاده نمایید (لینک فلش‌گت | لینک idm)
راهنمای کیفیت ها :
کیفیت ۱۰۸۰: مناسب برای تماشا در تلویزیون
کیفیت ۷۲۰: مناسب برای تماشا در لپ‌تاپ و تبلت
کیفیت ۴۸۰: مناسب برای تماشا در تبلت و موبایل
پشتیبانی :
شماره تماس (ساعات اداری) : 222222
برچسب ها :
پیشنهاد ویژه

جدید ترین عکس ها